Recenzie 106. Despre cartea ”Regula 10X, singura diferență între succes și eșec”, Grant Cardone Share Written By Mihaela Zaharia Tags Recenzie Editura Act si PolitonGrant CardoneRegula 10X 2021-03-17 ”Pentru a ajunge la următorul nivel, indiferent despre ce e vorba, trebuie să gândești și să acționezi în mod complet diferit față de modul în care ai acționat până în acest moment. Gândurile și acțiunile tale sunt motivul pentru care te afli unde ești acum.” Deși mi-a plăcut mult cartea ”Fii obsedat sau fii mediocru” (recenzia nr. 103) nu știam dacă să îmi iau și ”Regula 10X” fiindcă fusese scrisă înaintea celei pe care am citit-o eu. Dar când am răsfoit-o în librărie am dat peste o frază care m-a făcut așa de curioasă încât mi-am cumpărat-o imediat, alături de celelalte pentru care venisem de fapt 😊: ”Amintește-ți cele patru tipuri de acțiune: să nu faci nimic, să te retragi, să întreprinzi acțiuni la nivel mediu și să întreprinzi acțiuni mărețe.” Firește, ideea generală a cărții o știam: să ai aspirații de 10 ori mai mari și să depui de 10 ori mai mult efort decât alții. Este vorba despre o disciplină, nu despre un dar, un talent sau un noroc. Grant Cardone e un milionar american și ceea ce susține că l-a diferențiat de ceilalți este faptul că a făcut mereu de 10 ori mai multe eforturi. Pentru el, succesul este o datorie, o obligație și o responsabilitate, nu este o opțiune. ”Succesul este întotdeauna un rezultat al acțiunilor de dinainte. Succesul nu este ceva ce ți se întâmplă, ci este ceva ce se întâmplă datorită ție și a acțiunilor pe care le întreprinzi. Cu cât întreprinzi mai multe acțiuni, cu atât cresc șansele de a reuși. Lucrurile de care viața ta depinde cel mai mult se bazează pe acțiuni pe care le întreprinzi zilnic.” Cartea are 23 de capitole cu titluri provocatoare precum: 6. Asumă-ți controlul asupra tuturor lucrurilor 7. Nivelul mediu este formula eșecului 10. Competiția este pentru fricoși 19. Satisfacerea clientului este un obiectiv greșit În capitolul 22, ”A avea sau a nu avea succes?” sunt prezentate 31 de modalități de a acționa caracteristice oamenilor de succes precum: Iubește provocările, Răspunde întotdeauna afirmativ, Concentrează-te asupra prezentului, Creează-ți propria realitate, Fă lucruri care nu-ți sunt la îndemână și altele asemenea care îți pot servi ca ghid în propriul tău drum către succes. În ultimul capitol autorul povestește ultima lui provocare în cazul căreia a aplicat cam toate strategiile prezentate în carte. Cel mai valoros lucru pe care mi l-a adus mie această carte este o perspectivă nouă asupra unor concepte cunoscute, dar pe care eu le vedeam doar dintr-un singur punct de vedere, pe când autorul le vede ... altfel, adică mult mai constructiv: COMPETIȚIE: Niciodată să nu-ți faci un obiectiv din a fi în competiție cu ceilalți. Fă în schimb tot ce poți ca să îți domini sectorul de activitate prin acțiuni imediate, consecvente și constante întreprinse la niveluri la care nimeni nu este dispus să acționeze și pe care nimeni nu este dispus să le reitereze. OBSESIE: Obsedat este adjectivul perfect pentru a descrie modul în care să abordezi succesul. Orice individ sau grup care a realizat ceva semnificativ a fost complet obsedat de ideea sa. ANGAJAMENT: Ia-ți mai întâi angajamentul și APOI dă-ți seama cum să acționezi! De ce să nu îți iei un angajament excesiv în legătură cu ceea ce promiți și apoi să îl depășești, oferind și mai mult? PROBLEME: Ai nevoie de probleme noi. Sunt semne că faci progrese și că te îndrepți în direcția cea bună. Atunci când o persoană nu întâmpină probleme noi, ci se luptă cu aceleași vechi probleme, înseamnă că viața ei nu merge înainte. EXPUNERE: Am avut recent o întâlnire cu membrii unei firme importante de PR din Los Angeles care sugerau că sunt în pericolul de a fi ”expus în mod excesiv” – un concept pe care l-am considerat destul de ciudat. ... Dar ia în considerare următorul aspect: despre Coca-Cola știe aproape tot globul. Poți să găsești produsele companiei în aproape orice magazin, bar, avion și hotel din lume. Este expusă în mod excesiv? Ar trebui să își ascundă produsele? Ar trebui ca această companie să dea înapoi de teama ca nu cumva Coca-Cola să se devalorizeze pentru că prea mulți oameni știu despre ea? TEMERI: Absența îngrijorărilor este un indicator al faptului că faci numai ceea ce îți este la îndemână – și asta nu te va conduce decât la ceea ce ai și acum. În loc să percepi teama ca pe un indiciu al faptului că al trebui să te ferești, ea trebuie să devină pentru tine un indiciu că trebuie să mergi mai departe. Toate scuzele din lume nu vor schimba adevărul gol-goluț: teama este un indiciu că trebuie să faci exact lucrul de care te temi – și repede! CRITICA: Din câte îmi dau seama, critica precedă admirația și – indiferent că îți place sau nu – merge mână-n mână cu succesul. Faptul că ești criticat este un semn clar că ai ajuns departe. Atunci când începi să întreprinzi suficient de multe acțiuni, nu va dura mult până când vei fi judecat de către oamenii care nu depun deloc eforturi. Asta fac cei cu rezultate slabe: spun despre ceilalți că greșesc atunci când fac ceea ce este necesar, doar pentru a se împăca cu faptul că ei nu fac nimic! Nu-i așa că ți-ar prinde și ție bine o astfel de perspectivă, chiar dacă ești om de afaceri, chiar dacă ... nu? Că dacă ești, probabil ai citit cartea deja :) Fiindcă a apărut în 2019 la editura ACT și Politon și se găsește pe site-ul editurii (există și în format audio), la Emag, Libris, Cărturești, Diverta, Elefant, etc. Cu drag, Psihoterapeut Mihaela Zaharia