Recenzie 114. Despre cartea ”Magia ordinii la locul de muncă”, Marie Kondo și Scott Sonenshein Share Written By Mihaela Zaharia Tags Recenzie Magia ordinii la locul de muncaMarie KondoScott Sonenshein 2021-05-12 ”Ordinea permite apariția bucuriei la serviciu.” După ce am scris recenzia nr. 108 a cărții Magia ordinii de Marie Kondo, o prietenă mi-a spus că există și cartea ”Bucuria ordinii”. Nu știam, așa că am căutat-o, am găsit-o, dar am găsit și ”Magia ordinii la locul de muncă” și cum aceasta avea și reducere, mi-am comandat-o prima. Această carte este scrisă de Marie Kondo împreună cu Scott Sonenshein, profesor universitar american și psiholog expert în comportament organizațional. Cartea are 11 capitole. Unele sunt scrise de Marie (1,2,3 și 11), altele de Scott (4,5,6,7,8,9 și 10): 1. De ce să faci ordine? Ordinea îmbunătățește performanța profesională. Dezordinea copleșește creierul. 2. Dacă deveniți recidivist în dezordine Vizualizați viața dvs. profesională ideală. Creați un mediu în care să vă puteți concentra. 3. Ordine în spațiul de lucru Organizarea documentelor e partea care ocupă cel mai mult timp. Aici aflăm care sunt pașii prin care o putem face eficient. Puteți afla ce cărți merită să păstrați întrebându-vă ”Aș mai cumpăra aceasta carte acum dacă aș vedea-o în librărie?” 4. Ordine în activitatea digitală Ce întrebări să îți pui când faci curățenie în documente, e-mail-uri și aplicații telefonice. 5. Momentul curățeniei Cele 3 capcane care duc la aglomerarea activităților: capcana câștigurilor mai mari decât este necesar, capcana urgențelor, capcana sarcinilor îndeplinite simultan Testul beneficiarului Adăugați o bucurie zilnică și creați un interval liber în calendar. 6. Decizii legate de ordine Ce decizii merită timpul și energia mea? Decizii mari, medii și mici. ”Să știi să iei decizii bune înseamnă și să îți dai seama când este timpul să nu te mai implici.” 7. Ordine în rețeaua de cunoștințe Studiile arată că oamenii pot administra în mod rezonabil aproximativ 150 de relații adevărate. 8. Ordine printre ședințe ”Atunci când întreb oamenii dacă agenda le este plină cu prea multe ședințe, aproape întotdeuna răspund pozitiv. Dar atunci când îi întreb cum s-ar simți dacă nu ar fi invitați la o ședință, probabilitatea este la fel de mare să o considere o insultă sau un semn de marginalizare. Încercați să scăpați de gândul că sunteți cu atât mai important cu cât participați la mai multe ședințe.” 9. Ordine în cadrul echipelor Evaluați echipele din care faceți parte: Echipa aceasta este necesară pentru munca mea? Echipa aceasta mă ajută să mă apropii de idealul meu professional? Aduce bucurie? Brainwriting în loc de brainstorming. 10. Împărtășiți magia ordinii Un spațiu organizat iese în evidență și atrage oamenii interesați de ordine. Cum să îți exprimi recunoștința autentică față de alții. 11. Cum să aduceți și mai multă bucurie la serviciu Pentru a transforma un spațiu de lucru într-un punct de forță care generează energie pozitivă constantă, trebuie mai întâi să îl păstrăm curat. … În timp ce faceți curățenie, nu uitați să exprimați recunoștință față de lucrurile pe care le folosiți tot timpul, mulțumind fiecărui obiect pentru că v-a ajutat să vă faceți treaba în timp ce îl așezați la locul lui. Un fragment care mi-a plăcut mult, deși nu are prea mare legătură cu ordinea și e scris de Scott este următorul: ”Pentru a scăpa de un gând negativ, notați-l pe o bucată de hârti. Arătați-vă respectul gândindu-vă la el. Învățați ceva important din el. Întrebați-vă cum poate contribui el la dezvoltarea dumneavoastră, considerându-l o ocazie de a învăța. Apoi aruncați hârtia (rupeți-o, ardeți-o, îngropați-o), iar gândul va dispărea odată cu ea. Ați învățat ceva din acest gând negativ; păstrați lecția, dar renunțați la critica față de propria persoană.” Dacă după ce am citit cartea Magia ordinii am început imediat să fac ordine cu succes în casă, mai ales în haine, după ce am citit cartea de față încă nu m-am apucat să fac ordine în hârtii fizice și documente digitale ca să vă dau un feedback. Ce mă oprește încă e că sunt prea multe și că îmi va lua mult timp, iar acum sunt prea ocupată pentru așa ceva. Dar la vară când mă voi mai elibera, sigur o voi mai răsfoi o data înainte de a începe. Cartea a apărut la editura Lifestyle și o găsiți la Emag, Cărturești, Libris.ro, etc. Dacă aveți o muncă ce presupune lucrul la un birou și/sau folosirea unui calculator sau laptop, vă va prinde bine cu siguranță. Cu drag, psihoterapeut Mihaela Zaharia